First week at Turning Point - Reisverslag uit Sint Maarten, Nederland van Tom Hunting - WaarBenJij.nu First week at Turning Point - Reisverslag uit Sint Maarten, Nederland van Tom Hunting - WaarBenJij.nu

First week at Turning Point

Blijf op de hoogte en volg Tom

16 Maart 2015 | Nederland, Sint Maarten

Maandag was dan eindelijk mijn eerste dag in de verslavingskliniek van Turning Point. 8.30 aanwezig zijn/beginnen, maar ach… het zal St. Maarten niet zijn als de collega’s zelf pas om 10.00 uur komen. Moet wel wennen aan het tempo, omdat ik zelf moeilijk stil kan zitten.

Maar om 10.00 begonnen we dan eindelijk met werk. Sowieso staan mijn eerste weken in het teken van kennis maken met de collega’s, cliënten en samenwerkingspartners. Mijn leidinggevende is Judith Arndell, klinisch psycholoog en heel bekend in de werksector op dit eiland. Mijn naaste collega met wie ik veel te maken krijg is Fernando Richardson. Beiden heel aardig en betrekken me overal bij. De maandag vooral wegwijs geworden in het gebouw en met de mensen binnen Turning Point. Op het eerste gezicht ziet het er normaal uit, maar bij binnenkomst schrikt het wel een beetje af. Waar de cliënten verblijven lijkt het wel een oude politiecel. Maar desondanks voelen ze zich op hun gemak. Iedere dag is er een ander programma opgezet om de jongeren info bij te brengen. Dit zijn groepssessies en individuele behandelingen. Ik ga mij hiermee bezig houden de aankomende maanden. En jaja, mijn eigen kantoor met airco is een feit.

Wegens beleefdheid en respect voor elkaar, spreken ze mij en de overige collega’s aan met mister Tom of mister Hunter. Tjaaa, Hunting is te moeilijk dus hebben ze hem maar iets korter gemaakt. En zeg nou zelf, klinkt wel stoer toch…Mister Hunter.

Gelovig zijn ze hier heel erg en bij iedere groepssessie beginnen we dan ook met het bidden en het bedanken van God. De woorden, Pray to the Lord en Amen!! Zullen me nog vele weken blijven volgen en aanhoren. Maar dit bidden gebeurd ook heel anders dan dat ik ooit heb gezien. In een kring staan, elkaars handen vast houden, bidden en vervolgens een liedje zingen. Geweldig….

Donderdag dan eindelijk mijn eerste groepssessie gegeven. Welgeteld 4 dagen op de kliniek en al een eerste groepsbijeenkomst en in het Engels, Chapeau..al zeg ik zelf. Wel wennen hoor, niet iedereen heeft de juiste motivatie en zie dan maar een invullend programma op te zetten. Mijn gekozen onderwerp was; Hoe maak ik een juiste beslissing’’. Voor menigeen een moeilijk onderwerp maar ben benieuwd naar de resultaten, want ze kregen hun opdracht mee om te maken.

Vrijdag was de mooiste dag. In de morgen een presentatie gevolgd van Dr. Arndell (mijn leidinggevende) aan allemaal social workers van het eiland. Van de reclassering tot aan jeugdzorg. Maar het was niet alleen heel interessant maar ook heel gezellig. De mensen hier zijn echt gezelligheidsmensen. Maken overal een dolletje van en betrekken iedereen bij de groep. Zo was de gehele presentatie in het Engels, maar toen kwam het…Nederlands en Engels werd allemaal door elkaar gesproken. Moeilijk te volgen, maar dat zal ik wel gaan ontdekken en leren de aankomende weken.
Vervolgens was de middag aangebroken en dat was wel zo toff. Laten ze nou op dit eiland net een radio uitzending doen over addiction treatment en wordt gevoerd door mr. Fernando mijn collega. De nieuwe Coen & Sander van de radio zijn dus Mr. Fernando & Mr. Hunter. Jajajaaa.. Jullie lezen het goed, Tom zat afgelopen vrijdag voor een uur in een radio uitzending. Geweldig, maar ook heel interessant. Was in gesprek met kenneth cuvalay, coördinator van Psychiatrie Caribisch Nederland. Goed voor mijn netwerk ontwikkelingen als social worker…

Buiten deze eerste werkweek om natuurlijk ook genoten van mijn vrije tijd en weekend. Praktisch iedere dag afkoelen door een duik in zee. Toch op 180 meter van me appartement;)!! Zondag de dag maar goed besteed met het rondrijden en dingen zien en gaan ontdekken. Ben gaan kijken op het strand naar de landende en opstijgende vliegtuigen. Geweldig!! Zo dicht over je …zo’n joekel van een vliegtuig!! Vervolgens verder gaan rijden en op Frans grondgebied maar gekeken vanaf de Pic Paradise. Ik was nog lang niet op de top, maar wist de weg ook niet verder omhoog. Maar als je de foto’s ziet, dan zie je zelf wel hoe mooi het is.

Zo nu weer verder met werkweek 2.

Greeetz Tom

  • 16 Maart 2015 - 16:15

    Toontje:

    Tof man Karel Hunter. De vrouwen moeten oppassen met zo'n bijnaam ;)

  • 16 Maart 2015 - 16:37

    Lisa:

    Topper!!!

  • 16 Maart 2015 - 18:00

    Lex:

    Gaaf Tom!! Super om te lezen!!!!!

  • 30 Maart 2015 - 13:43

    Ineke En Mieke:

    Hoi Tom,

    Tjonge tjonge, we hebben Coen of Sander in onze familie, kunnen we sier met maken.

    Tom geweldig om jouw verslag te lezen, we hebben het gevoel er zelf te zijn.
    Mieke zegt; ik weet niet wat ik zeggen moet. Maar wens Tom een hele fijne tijd op St. Maarten. En vooral heel veel kusjes en knuffels.

    Tom we verheugen ons op je volgende verslag.
    Veel groetjes van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tom

Social worker in addiction and mental health care.

Actief sinds 26 Feb. 2015
Verslag gelezen: 1011
Totaal aantal bezoekers 10966

Voorgaande reizen:

06 Maart 2015 - 30 Augustus 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: