Easter at Curaçao. - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Tom Hunting - WaarBenJij.nu Easter at Curaçao. - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Tom Hunting - WaarBenJij.nu

Easter at Curaçao.

Blijf op de hoogte en volg Tom

07 April 2015 | Curaçao, Curaçao

Easter at Curaçao.

De eerste maand op Sint Maarten is voorbij en ging voor mijn gevoel erg snel. Het was een vliegensvlugge periode waarin ik veel heb gezien hoe er wordt gewerkt binnen de kliniek, heb werk ervaring opgedaan, maar ook het eiland op zich ben ik beter gaan kennen. Ik mag dan ook vanaf nu zeggen dat ik mijzelf meer zie als inwoner dan toerist. De locals zien me dagelijks voorbij lopen en spreken mij dus ook niet meer aan als toerist. Ze geven me een hand en maak af en toe een praatje met ze.

1 maand als inwoner van St. Maarten en werknemer bij Turning Point heb ik mijzelf heel spontaan verrast met een 5 daagse reis naar Curaçao. Gewoon omdat het kan en mag en ik wel wat meer wil zien dan alleen Sint Maarten. Ik ben begonnen aan de reis om werkervaring op te doen, maar ook om tot rust en ontspanning te komen na hectische maanden in Nederland. En ik kan jullie mededelen dat het mij tot nu toe allemaal goed doet.

Donderdag 2 april, heerlijk relax ontspannen op het vliegveld van Sint Maarten wachten tot mijn vliegtuig vertrekt. Praktisch een uurtje en ik was er dan ook…Curaçao. Vanaf nu heerlijk ontspannen en dat onder gezelschap van Laura en nieuwe toffe mensen om mij heen op een ander Caribische eiland. Heb hier kennis gemaakt met de studiegenootjes en tevens medestudenten van mijn opleiding Merel en Linda. Gezellige en spontane meiden. Was ik dan alleen omringd door vrouwelijk schoon?? Jaa grotendeels wel, maar wat wil je als je een sociale studie volgt. Is dat dus de reden geweest tot het kiezen van een sociale opleiding… (zoals vrienden verwoorden: Vrouwenopleiding)

Het Margarita appartementen complex waar ik mij bevond was geweldig. Zo mooi, zo groot en zoveel toffe mensen om je heen. Ik had echt het gevoel alsof ik al weken hier op dit complex verbleef. Zo veel gezelligheid en saamhorigheid, dat ik zeker wist dat het super dagen zouden worden. Ik kan jullie vertellen, dat is het ook zeker geworden. De eerste avond gewoon even een happie eten bij een strandje en even bijpraten. Die vrijdag stond in het teken van zonnen, zwemmen, bbq-en en relaxen. We zijn die dag naar Cas Abao gegaan, een heel mooi strand. Echt genieten en zowieso bijkleuren. Ja, zelfs deze jongen met een white skin kan nu vertellen dat hij redelijk/goed bijkleurt. Dus ook ik kan echt bruin worden…:-)

Je bent op Curacao, dus wil je ook wel iets zien dan alleen maar de Amstel Brightjes en strand. Die zaterdag zijn we naar Shete Boka gegaan. Met een select gezelschap hebben we de rotsen van dit natuurgeweld getrotseerd. Geweldig…Moooi…Spectaculair. Dat is mij bijgebleven. Het is zo mooi om te zien dat de zee met zoveel geweld tegen de rotsen opspat en het water meters hoog wordt opgespoten. Tevens was het een mooie wandelroute, maar nu heb ik ook iets gezien dat een toeristische spot is op het eiland. De foto’s zijn mooi, maar om het te zien en te beleven doet meer met je. Dus als jullie geluk hebben en het filmpje doet, zie je iets van de flinke golven die tegen de rotsen op kletsen.

En toen….Vol gas richting huis, douchen en hoppaa richting ZANZIBAR. Van 5 tot 6 happy hour, dus geen seconde te laat aankomen om genoeg drank te gaan inslaan in een uur en genieten. Dat werd ook zeker gedaan. Wat een feest en wat een toffe locatie. Strandfeestje, relaxed, toffe mensen, goede muziek en drank…wat wil je nog meer. Dit is het ultieme vakantiegevoel dat ik dit weekend wilde opdoen. Heb ik me dan nog beziggehouden met de tradities rondom Pasen. Oooh jazeker wel, paaseieren zoeken was omgezet naar alcoholische drankjes zoeken. Ik kan verklappen dat het mij vrij gemakkelijk afging, want ik was die middag/avond veel rondom de bar te vinden.

Zondag na Zanzibar de stapavond zijn we even een blik wezen werpen bij de pondjesbrug. Dit is toch wel iets dat je gezien moet hebben als Nederlander….Kippenvel momentje, Kriebels, Adembenemend. Hèhè, neey gein. Het is mooi om te zien die gekleurde huizen aan het water, maar ik heb het niet als iets unieks ervaren. Maar de standaard foto’s die ten alle tijden op het internet te vinden zijn over Curaçao en de pondjesbrug heb ik nu zelf mogen zien en mogen maken.

6 April was mijn vakantie weekendje weer om en kon ik weer terug. Sowieso de moeite waard geweest om elders te zijn nu ik toch op Sint Maarten ben. Ik wil tenslotte meer zien van de omliggende eilanden dus was Curaçao een mooie uitvalsbasis met een goed gezelschap om mij heen.

Nu zijn jullie natuurlijk allemaal benieuwd hoe ik Curaçao ten opzichte van Sint Maarten heb ervaren. Allereerst is het een heel droog eiland waarbij je kilometers moet rijden tot mooie spots (stranden/uitgaan). Op Sint Maarten is alles sneller bereikbaar, maar dat komt omdat het ook klein en compact is. Het is een mooi land, maar te Nederlands. Nederlandse taal, Vele Nederlandse winkels, Nederlands eten en zoveel Nederlanders op staplocaties dat het bijna voelt alsof je in Nederland bent maar dan met 30 graden en zee. Curaçao heeft mij zeker weten overtroffen met het stappen. Wat een avond, sfeer en vooral mooie locatie. En de mensen met wie ik ging stappen konden ook wel zien dat ik het naar mijn zin had…Voor diegene die mij goed genoeg kennen als ik tijdens het stappen geniet weten op dit moment voldoende;-)

Laura, Merel en Linda bedankt voor jullie gastvrijheid en dat ik er een super weekend aan heb overgehouden. Voor jullie nu heel veel succes met het afstuderen…En wie weet tot op Sint Maarten voor jullie afstudeerfeestje;).

En voor de anderen die dit lezen..Bey Bey Dushi’s

  • 07 April 2015 - 19:04

    Lisa:

    Hahahaha Tommie! Je bent me er één;)
    Fijn dat je zo hebt genoten. Heb je ook beelden van het stappen? Ik heb namelijk geen idee hoe je er dan bij staat.....

    KUS<3

  • 07 April 2015 - 19:27

    Frank,Mariëlle En Kids:

    Nou Tom, we zien wel dat je het erg naar de zin hebt en fijn dat je zo bent opgenomen daar.
    Als we het zo lezen zijn we gewoon jaloers op dit fantastische avontuur voor je! We gunnen je het!!! Veel plezier nog en geniet! Groetjes vanaf de grutkamp

  • 07 April 2015 - 19:31

    Annemieke :

    Ha Tom zo te zien zit je volop te genieten,ga vooral zo door.Groetjes van ons

  • 07 April 2015 - 20:41

    Ires:

    Superleuk om te lezen! Fijn dat je het zo naar je zin hebt.
    Het is je gegund <3

    Xxxxx

  • 07 April 2015 - 23:08

    Laura:

    Wat een top weekend Tom! Iedereen heeft hier ook erg van jou genoten. Vond het super dat je er was! Succes met alles en tot heel snel! Dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tom

Social worker in addiction and mental health care.

Actief sinds 26 Feb. 2015
Verslag gelezen: 451
Totaal aantal bezoekers 10997

Voorgaande reizen:

06 Maart 2015 - 30 Augustus 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: